een nieuw kalfje, een nieuw begin?

16 maart 2008

ach zo ach zo....

ik ben dus terecht gekomen bij een echtpaar: grete en hans. in het begin dacht ik dat ik een goede klik had met grete, maar inmiddels denk ik daar wel anders over. jammer genoeg is ze al een dag of drie heel sacherijnig en boos. ze lacht niet om mijn grapjes (okay ¤toegeeflijk¤ ik weet dat ze niet altijd leuk zijn!), doet erg kortaf, praat weinig. eigenlijk is het enige wat ze tegen me heeft gezegd de afgelopen paar dagen is wat ik anders moet doen aan het werk dat ik doe.

geen plesante situatie dus voor me. ik voel me er wel kut door ja. gisterochtend (na 1 dag sacherijnigheid) besloot ik haar ermee te confronteren, dat ik me erg onzeker voelde door haar nors- en boosheid. deed ik iets verkeerd? en wat dan? hans en zij hadden ruzie. maar ja...nu is het al twee dagen verder en ik voel me steeds meer onwelkom. het voelt alsof ik hier het werk mag doen, gevoed word en verder maar het best weg kan blijven van die twee...ik weet niet wat ik hiermee moet...

ik kijk zooo uit naar de komst van die Roman uit Tjechië! ik tel serieus de dagen af voordat hij komt! ¤my god wat ben ik sneu¤ ik heb zo'n stom geîdealiseerd beeld van hem in mijn hoofd, dat we meteen de allerbeste vrienden worden en overal over kunnen praten...ja, beste vrienden, ik ben er erg aan toe!

tot zo ver de donkere wolken der hedwigs beleveniswereld! hier is het zonnetje:

-gister heb ik een dag lang zelf de boerderij gerund! veel werk, maar ik was echt wel trots op mezelf. heb nog even op zeer Noorse wijze dromerig het landschap bekeken na al het werk voltooid te hebben.

-vandaag heb ik voor de eerste keer een kalfje zien worden geboren! met open mond stond ik te kijken, vet spannend! ik kwam aanlopen en dacht dat de koe witte poep had, maar het waren de voorpootjes van het kalfje die uit haar staken!

-morgen ga ik mij voorbereiden op mijn 3daagse trondheim-trip!

toto. van hedwig.

PS: elke, ik heb voor jou SEXY thermo-ondergoed gevonden! het is doorzichtig! als je er een string onderdraagt, kan niemand, maar dan ook werkelijk niemand, je iets wijgeren!

PSS: hester, je naam betekt in het noors: paarden!

1. eletta:
    17 maart 2008
    schattebout, naar trontheim? leuk? pas je wel een beetje op jezelf? kus erbij.
  2. Lieke:
    19 maart 2008
    Hee Hed!
    Ik heb toch wel heel veel bewondering voor je, volgens mij werk je echt keihard daar... en ik maar de toerist uithangen hier! Ik vind het ook heel knap hoe je omgaat met de eenzaamheid, echt waar ik zou daar gek worden. Die drang-naar-gevaar-en-uitgaan lijkt me volledig normaal. En anders kom je maar gewoon naar mij toe in Vietnam en dan gaan we samen feesten. Veel plezier op je Trontheim-trip,
    Liefs, Lieke
  3. Elke:
    20 maart 2008
    Hmmm Roman, klinkt wel alsof hij je alle hoeken van de kamer gaat laten zien. En het zal vast wel leuk zijn, gezien je dan eindelijk weer een leeftijdsgenoot om je heen hebt.
    Hopelijk trekt Greta bij...
    En OMG neem alsjeblieft dat ondergoed mee naar Nederland, is handig om mensen te versieren met carnaval, of Jasper als ik Jasper dan nog heb :O